OC-B/16/26, OC-C/16/26 i BF/16/26
Śladami dawnych polarników
Svalbard Zachodni i Północny
OC-B/16/26, OC-C/16/26 i BF/16/26
ŚLADAMI DAWNYCH POLARNIKÓW
Svalbard Zachodni i Północny
Svalbard to historia sięgająca pięć wieków wstecz – historia trudów wielorybnictwa i górnictwa, historia zdobywców i odkrywców, historia samotności i walki o przetrwanie, historia obietnic, planów, nadziei i nowych początków. To niezwykłe miejsce, w którym przeszłość dosłownie wmarzła w krajobraz, stała się jego nierozłączną częścią. Zmusza do zatrzymania się na chwilę i zastanowienia.
To jeden z dłuższych rejsów, w których będzie okazja oderwać się od Isfjordu i ruszyć na północ lub południe, zależnie od warunków pogodowych. Dotrzeć do miejsc położonych poza zasięgiem na krótszych rejsach, wpłynąć w miejsca nieosiągalne w inny sposób niż jachtem. Oznacza to, że sporo czasu spędzimy w drodze i wyjdziemy na otwarte morze, ale za to dopłyniemy do zasypanego lodem i pełnego ptasich rezerwatów Kongsfjorden lub skierujemy się na południe, wpływając na zmienne wody Belsundu, zobaczyć pozostałości starych kopalń i stacji badawczych oraz spróbować podejść pod szarżujące lodowce. Jeżeli warunki nam dopiszą, być może uda nam się popłynąć daleko na północ – do Magdalenefjorden i Smeerenburga, a nawet wyżej aż do linii osiemdziesiątego równoleżnika. To doskonała pora na trekkingi po okolicy – zabierzemy Was w najciekawsze ze znanych nam miejsc, a być może wspólnie również odkryjemy jakieś nowe, jeszcze lepsze. Znaczna część Svalbardu wciąż czeka na odkrycie, a za każdym zakrętem potrafią się kryć prawdziwe cuda.
Płyniemy trzema około dwudziestometrowymi, komfortowymi jachtami przystosowanymi do wypraw polarnych, które będą nam służyły za środek transportu i bazę wypadową do odkrywania archipelagu. Wpłyniemy nimi w niemożliwe do odwiedzenia w inny sposób fiordy o stromych zboczach, podpłyniemy pod ściany lodowców i dotrzemy w najbardziej niezwykłe, odległe zakątki.
Zaokrętowanie
23.06.2026 w Longyearbyen
Wyokrętowanie
01.07.2026 w Longyearbyen
Długość rejsu
8 nocy
Szacowany dystans
350 Mm
Jachty
MSY Ocean B, MY Ocean C
i SY Belle Fontaine
Charakter rejsu
turystyczny
Język na pokładzie
polski, angielski, niemiecki
Cena
od 2515 €
Podana kwota jest ceną końcową rejsu. Jedyne dodatkowe koszty to dojazd i ubezpieczenie.
Szczegóły ceny i rabaty dla stałych klientów – TUTAJ.
Warianty i ceny
Ocean B i C | Belle Fontaine | |
Cena bazowa | 2960€ | 3200€ |
Dla osób płynących jako załoga szkolna*, posiadających stopień żeglarski | 2810€ | 3040€ |
Dla osób płynących jako stała załoga*, posiadających STCW | 2750€ | 2980€ |
Dla osób płynących jako stała załoga*, posiadających JSM oraz STCW | 2665€ | 2880€ |
Dla osób płynących jako stała załoga*, posiadających KJ oraz STCW | 2515€ | 2720€ |
Cała kabina na wyłączność dla 1 osoby | 5035€ | 5440€ |
Czarter całego jachtu | sprawdź | sprawdź |
* Wymagania dla członka załogi stałej i szkolnej: przeczytaj.
Opis rejsu
Polarne miasteczka

Ny-Ålesund i Ny-London
To najdalej na północ wysunięta funkcjonująca placówka badawcza i maleńkie miasteczko, które nazywa się północnym krańcem cywilizacji. Niezwykle wartościowe do odwiedzenia ze względu na swoją trudną przeszłość naznaczoną trudami górnictwa oraz sąsiedztwo historycznego Ny-London stanowiącego świadectwo minionej już epoki. A to wszystko w niezwykłe scenerii Kongsfjorden. Ny-Ålesund to też miejsce startu większości ekspedycji ruszających na biegun północny. Ruszali stąd Amundsen i Ellsworth, Byrd i Bennett, ruszał i Nobile. Niemal sto lat temu dokonywali oni wyczynów, które dzisiaj wciąż mało kto ma odwagę powtórzyć.

VIGROHAMNA
Czterysta lat temu była bazą wielorybniczą. Niespełna wiek później rządził już tutaj lodowaty, arktyczny wiatr goniący wśród zamarzniętych resztek opuszczonej dawno osady. Ponad sto lat temu wybudowano tutaj hangar i stworzono bazę, z której na podbój bieguna wyruszał sterowiec Norge – w śmiertelną próbę dotarcia do bieguna. Teren jest objęty ścisłą ochroną jako świadectwo histroryczne i desant tutaj wymaga specjalnego pozwolenia od gubernatora i obarczony jest dodatkowymi restrykcjami.
Uwaga: dopłynięcie tak daleko na północ na tym rejsie będzie możliwe wyłącznie przy sprzyjających warunkach pogodowych.

Górnictwo
Górnicza przeszłość to potężna gałąź historii Svalbardu. Wiele osad zostało założonych z myślą o wydobyciu węgla kamiennego. Niektóre przedsięwzięcia kontynuowano przez lata, inne okazały się całkowicie nietrafne finansowo i zostały zamknięte. Do dzisiaj pozostały opuszczone domy ludzi, którzy wiązali z tą odległą ziemią swoje nadzieje na przyszłość. Ostatnia norweska kopalnia została zamknięta zaledwie w 2023 roku, kiedy zakończono kontrakt na zaopatrywanie lokalnej elektrowni przechodząc na odnawialne źródła. Wciąż jednak funkcjonują rosyjskie kopalnie w okolicach Barentsburga.

Dzika natura Svalbardu

Ocean B, Ocean C i Belle Fontaine
Płyniemy wygodnymi, dużymi, przystosowanymi do dalekich arktycznych wypraw jachtami. Wszystkie trzy jednostki zapewniają załodze komfort i bezpieczeństwo w tych odległych terenach. Ocean B jest weteranem rejsów po Svalbardzie, gdzie wraca co sezon od kilku lat. Ocean C to jacht motorowy, który daje unikatowe połączenie komfortu, bezpieczeństwa i prędkości. Belle Fontaine to luksusowy regatowy jacht, przebudowany i wyposażony odpowiednio pod rygory pływania po wodach polarnych.

Koniecznie przyczytaj!
Powyższy opis to tylko jeden z możliwych scenariuszy rejsu po Svalbardzie, który będzie wyjściowym w tym terminie. Realizacja jest bezpośrednio zależna od prognoz pogody, warunków lodowych i lokalnych wędrówek zwierząt – dlatego zastrzegamy sobie możliwość do zrealizowania innego z wariantów, lub połączenia fragmentów kilku w zależności od sytuacji na miejscu.
Żeby być przygotowanym na różne możliwości, polecamy zapoznać się z opisem pozostałych naszych letnich rejsów po Svalbardzie.
W tej północnej i dzikiej krainie sytuacja non stop się zmienia – ale jesteśmy tutaj codziennie przez cały sezon letni, mamy bieżący pogląd na wydarzenia i dzięki temu możemy modyfikować nasze plany tak, aby móc na każdym rejsie pokazać ile tylko Arktyka pozwoli.