OC-B/25/26, OC-C/26/26 i BF/26/26
POWRÓT NA BAŁTYK I
Bergen – Szczecin
OC-B/25/26, OC-C/26/26 i BF/26/26
POWRÓT NA BAŁTYK I
Bergen – Szczecin
Późna jesień na morzu, siekący lodowaty wiatr, zamarzające od fal liny na pokładzie, ale wachta pełniona z ogrzewanej, zamkniętej sterówki – czy może być lepsze połączenie? Szlak kończący tegoroczny sezon na dalekiej północy, wiodący przez trzy morza – Norweskie, Północne i Bałtyckie – daje możliwość zdobycia stażu na wodach pływowych, a także wiedzy od doświadczonej w żegludze stałej załogi oraz poznania zaawansowanych instalacji statkowych i systemów nawigacyjnych na dużym, wyprawowym jachcie. Dodatkowo, na Oceanie B i Belle Fontaine można zrobić staż na jednostce o długości przekraczającej 20 metrów, na Oceanie C zyskać wyjątkowe wiedzę i umiejętności dedykowane jachtom motorowym, a dla chętnych płynących na Belle Fontaine proponujemy podstawowe szkolenie regatowe – to bardzo szybki luksusowy jacht, zbudowany z myślą o braniu udziału w wyścigach, a który później został przebudowany i wyposażony odpowiednio dla pływania po wodach polarnych. Istnieje prawdopodobieństwo, że gdzieś na trasie spotkamy się z wracającym z dwuletniej wyprawy na Grenlandię Oceanem A (zobacz rejs) i przez chwilę będziemy płynąć razem, całą naszą flotą!
Szereg wyzwań nawigacyjnych na trasie!
Południowa Norwegia jesienną porą – świeżo zamarznięta tafla lodu jest w fiordach codziennością. Sztormowy Skagerrak, nie mający zbyt wielu miejsc, w których można się bezpiecznie schronić. Cieśniny duńskie – słynne z intensywnego ruchu statków o każdej porze dnia i nocy. To miejsce, gdzie nawet na chwilę nie można stracić czujności.
Na całej trasie czeka nas mnóstwo kluczenia pomiędzy skałami i wysepkami, spory ruch statków w strefie przybrzeżnej, i lawirowanie między sieciami. W nagrodę dostaniemy niepowtarzalne widoki powoli układającej się do zimowego snu Norwegii – pomalowane na jesienne złoto stoki wysokich gór schodzące do morza; rozległe puste przestrzenie, czyste powietrze i rozgwieżdżone niebo; zwierzęta szukające miejsca na bezpieczny sen zimowy.
Zaokrętowanie
06.10.2026 w Bergen
Wyokrętowanie
14.10.2026 w Szczecinie
Długość rejsu
8 nocy
Szacowany dystans
600 Mm
Jachty
MSY Ocean B, MY Ocean C
i SY Belle Fontaine
Charakter rejsu
żeglarski, stażowo-szkoleniowy
Język na pokładzie
polski, angielski, niemiecki
Cena
od 1150 €
Podana kwota jest ceną końcową rejsu. Jedyne dodatkowe koszty to dojazd i ubezpieczenie.
Szczegóły ceny i rabaty dla stałych klientów – TUTAJ.
Warianty i ceny
Ocean B i C | Belle Fontaine | |
Cena bazowa | 1350€ | 1450€ |
Dla osób płynących jako załoga szkolna*, posiadających stopień żeglarski | 1285€ | 1380€ |
Dla osób płynących jako stała załoga*, posiadających STCW | 1260€ | 1350€ |
Dla osób płynących jako stała załoga*, posiadających JSM oraz STCW | 1215€ | 1305€ |
Dla osób płynących jako stała załoga*, posiadających KJ oraz STCW | 1150€ | 1235€ |
Cała kabina na wyłączność dla 1 osoby | 2295€ | 2465€ |
Czarter całego jachtu | sprawdź | sprawdź |
* Wymagania dla członka załogi stałej i szkolnej: przeczytaj.
Opis rejsu
Fiordy południowej norwegii
Początek rejsu będzie rekreacyjny. Wypływając z Bergen w stronę Stavanger i Lysefjordu, pożeglujemy pod osłoną wysp i fiordów. To całe mnóstwo niezwykłych zakamarków. Mimo, że czasu nie ma wiele i nie będzie sobie można pozwolić na zbyt dużo postojów w okolicy, to celowo wybierzemy trasę z najpiękniejszymi widokami, żeby z pokładu jachtów móc cieszyć się otaczającą jesienną aurą krajobrazów i niezwykłą ciszą, która opanowuje zawsze Norwegię po zakończeniu sezonu turystycznego.

Skagerrak
Dalej trasa biegnie przez cieśniny Kattegat i Skagerrak, akweny sztormowe szczególnie o tej porze roku. Miejsca godne oceanicznego jachtu, wymagające wprawionych sterników, gdzie duże fale często łamią swoje grzywy, a efektywna żegluga wymaga współpracy całej załogi, gotowej stawić się na każdy alarm manewrowy do żagli, nawet po wyrwaniu w środku nocy ze wspaniałego snu. To tutaj mieszają się na otwartej przestrzeni wody Morza Północnego i Bałtyckiego.

Cieśniny duńskie
Ostatnią niemałą przeszkodą na trasie są duńskie cieśniny, Sund i Wielki Bełt. To gratka dla nawigatorów, którzy sprostać muszą gigantycznemu ruchu statków, promów i setek jednostek napływających z każdej strony, przy jednoczesnym pilnowaniu pozostałych przeszkód nawigacyjnych oraz płycizn. Tutaj załoga nie odpocznie, ponieważ przejście przez cały ten zatłoczony akwen będzie wymagało mnóstwa pracy na pokładzie, częstego manewrowania kursem oraz prędkością jachtu, a tym samym ustawieniem oraz powierzchnią niesionego ożaglowania.

Ocean B, Ocean C i Belle Fontaine
Płyniemy wygodnymi, dużymi, przystosowanymi do dalekich arktycznych wypraw jachtami. Wszystkie trzy jednostki zapewniają załodze komfort i bezpieczeństwo w tych odległych terenach. Ocean B jest weteranem rejsów po Svalbardzie, gdzie wraca co sezon od kilku lat. Ocean C to jacht motorowy, który daje unikatowe połączenie komfortu, bezpieczeństwa i prędkości. Belle Fontaine to luksusowy regatowy jacht, przebudowany i wyposażony odpowiednio pod rygory pływania po wodach polarnych.
