Cena bazowa rejsu
dla indywidualnego uczestnika
Zawarte w cenie rejsu
- Opieka doświadczonego kapitana
- Miejsce na wyprawowym jachcie w kabinie 2-, 3- lub 4-osobowej
- Prowiant do przygotowywania posiłków i gaz
- Koszty paliwa i portów na trasie
- Prześcieradło, poduszka, poszewka na poduszkę, koc
- Korzystanie z naszego wspólnego sprzętu
- Dostęp do WiFi – limitowany gościnny pakiet danych
- Sprzęt ochrony osobistej
- Broń palna – tylko na Svalbardzie i Grenlandii Wschodniej
- Pozwolenia na żeglugę i desant – tylko na Svalbardzie i Grenlandii
- Ubezpieczenie NNW
- Podstawowe szkolenie żeglarskie – dla chętnych
Dodatkowe koszty
- Dojazd do portu zaokrętowania i powrót z portu wyokrętowania
- Obowiązkowe indywidualne ubezpieczenie od kosztów ratownictwa
- Indywidualne ubezpieczenie uczestnika
- Opcjonalne posiłki w kawiarniach/restauracjach
- Wejście do galerii, muzeów itp.
- Napoje alkoholowe
- Dostęp do WiFi ponad pakiet gościnny
Szczegółowe informacje
czyli za co dokładnie płacisz kupując rejs
Na czas rejsu wszyscy są zakwaterowani w 2-, 3- lub 4- osobowych kabinach. Są też większe pomieszczenia ogólne, jak mesa i kambuz. Zawsze jest dostęp do łazienki z prysznicem, bieżącej wody, a cała część mieszkalna jest ogrzewana. Jest też szereg dodatkowych udogodnień – jak gniazdka 12V i 230V dostępne również w morzu, Internet satelitarny czy duży zewnętrzny pokład z ławkami.
Szczegóły zależą od jachtu, na którym popłyniesz – tutaj możesz sprawdzić więcej informacji na ten temat.
Całość kosztów paliwa i portów jest zawsze po naszej stronie. Głównym celem jest zrealizowanie wstępnych założeń danego rejsu, dopłynięcie do końcowego portu na czas, nie oszczędzając na np. ogrzewaniu i nie skracając trasy o jakieś ciekawe miejsca tylko dlatego, że niepomyślna sytuacja wiatrowa wymagałaby od nas zużycia dużych ilości paliwa. Wszystkie problemy tego typu są wyłącznie po stronie kapitana, i nikt inny z załogi nie musi się tym przejmować.
Na jachtach mamy do dyspozycji ponton, raczki, wędki, zewnętrzną kuchenkę do grillowania ryb – każdy uczestnik może w całości z tego sprzętu korzystać.
Do indywidualnego ustalenia, zależnego od akwenu i czy znajduje się na danym jachcie w danym rejsie, jest np. sprzęt nurkowy czy canoe (zależnie od tematyki rejsu, może być on dostępny na stałe lub za dodatkową opłatą).
Każdy z gości dostaje dostęp do gościnnej pokładowej sieci WiFi, działającej w niemal każdym miejscu, które tylko obejmują satelity Starlink. Podstawowy darmowy pakiet to 100MB/dzień, co pozwala pozostanie w kontakcie z bliskimi przez całość trwania rejsu. Dodatkowe paczki GB można otrzymać od stałej załogi w trakcie rejsu, kosztują około 5eur/1GB w zależności od akwenu, na którym w danym momencie się znajdujemy.
W pakiecie podstawowym, czyli w ramach rejsu, każdy uczestnik otrzyma prześcieradło, poduszkę, poszewkę na poduszkę i koc.
W dodatkowym pakiecie, za niewielką opłatą związaną wyłącznie z kosztami pralni, możemy udostępnić także kołdrę, poszewkę na nią i ręcznik kąpielowy.
Możemy także udostępnić kołdrę, jeżeli przyjedzie się z własną poszewką na nią – jest ona dużo mniejsza od śpiwora i takie rozwiązanie na pewno ograniczy bagaż, pozostawiając miejsce na zabranie innych przydatnych rzeczy.
W momencie rozpoczęcia rejsu na jachcie będzie się znajdował już cały prowiant przeznaczony na etap. Będzie on zależał między innymi od ilości osób i indywidualnych preferencji, jeśli zostaną zgłoszone odpowiednio wcześnie. Weźmiemy też oczywiście pod uwagę różne zdrowotne aspekty i wykluczenia. Po zaokrętowaniu załoga dostanie dokładną listę z informacją, co mają do dyspozycji i przykładowym menu, które mogą w bardzo prosty sposób przygotować – ale już od Was będzie ostatecznie zależało, jak wykorzystacie produkty.
Na naszych rejsach nie chcemy, żebyście tracili czas na zakupy i byli ograniczeni wyłącznie do lokalnych produktów i cen – większość prowiantu płynie z nami z Polski. Nie należy się jednak obawiać, że czegoś braknie i głód zajrzy w oczy – wszystkie jachty mają na pokładzie zaprowiantowanie na długie miesiące wypraw, z których w sytuacji koniecznej można będzie skorzystać.
Każdą osobę w trakcie jej pobytu na jachcie obejmuje podstawowe ubezpieczenie NNW. Do samodzielnego wykupienia pozostaje indywidualne ubezpieczenie uczestnika.
Dodatkowo na rejsach arktycznych, ze względu na większe ryzyko, konieczne jest indywidualne ubezpieczenie od kosztów ratownictwa – pomożemy je zorganizować, to koszt ca 250 zł/tydzień.
Nieodzowną częścią uroku odległych miejsc, które odwiedzamy, jest poznanie ich historii, skosztowanie lokalnych specjałów czy wybrania się na kilkugodzinną zorganizowaną wycieczkę niedostępną w innych miejscach, np. psimi zaprzęgami. Wszystkie te rzeczy traktujemy jako wykraczające poza bazową cenę rejsu, a więc trzeba będzie sobie indywidualnie to sfinansować. Zapewniamy jednak, że jeśli tylko będzie chęć na podobne atrakcje, to wygospodarujemy na nie czas w trakcie rejsu.
Kolejnymi nieobjętymi ceną bazową dodatkami są alkohole. Pozostają one do indywidualnego zakupu przez uczestnika, który będzie mieć na to ochotę. Panujące na pokładzie surowe zasady odnośnie spożycia trunków w morzu, związane z bezpieczeństwem, nie wykluczają go jednak całkowicie – bo któż płynąc na Arktykę nie pokusi się o szklaneczkę whisky z lodem prosto z lodowca?
Na Svalbardzie i dużej części Grenlandii realnym zagrożeniem jest spotkanie z niedźwiedziem polarnym i trzeba się na taką sytuację przygotować. Czasem posiadania broni wymagają przepisy, czasem jedynie zdrowy rozsądek. W jednej i drugiej sytuacji zagrożenia nie wolno bagatelizować, bo bezpieczeństwo rejsu i uczestników jest zawsze najwyższym priorytetem.
Na rejsach w rejonach z takim ryzykiem zawsze będzie osoba z odpowiednim przeszkoleniem i bronią, bez której nie ma możliwości desantować się na brzeg ze względów bezpieczeństwa.
Zniżki dla stałych klientów indywidualnych
Za to, że wracacie na kolejne rejsy z nami
5% – drugi rejs z nami
7% – trzeci rejs z nami
10% – czwarty i kolejny rejs z nam
UWAGA:
Warunkiem otrzymania zniżki na kolejny rejs jest spełnienie jednego z dwóch warunków:
- umieszczenie opinii na temat odbytego rejsu/szkolenia na jednej z platform społecznościowych – Google/Facebook/Instagram;
- stworzenie pełnej relacji (tekst/zdjęcia/filmy) z odbytego rejsu/szkolenia i udostępnienie jej nam do dalszego wykorzystania i publikowania w celach marketingowych.
O szczegóły zapytaj stałą załogę w czasie rejsu lub skontaktuj się z nami.
Rabaty dla stałych klientów łączą się z rabatami dla osób posiadających patenty żeglarskie lub STCW (więcej o nich można przeczytać tutaj), ale minimalna możliwa końcowa cena to 85% ceny bazowej rejsu.
INDYWIDUALNE KODY RABATOWE
Za to, że angażujecie się w naszą pracę i dbacie o dobrą kondycję naszych jachtów
PRACUJESZ = ŻEGLUJESZ
Kody rabatowe mogą dawać zniżkę na konkretną kwotę lub % ceny bazowej na wybrane rejsy/szkolenia z naszej oferty.
W czasie naszych rejsów i szkoleń, a także podczas przerw remontowych, zawsze doceniamy zaangażowanie w prace na jachtach.
Jeżeli pojawi się okazja do zaangażowania w drobne naprawy/konserwacje na jachtach, możesz się spodziewać że w nagrodę otrzymasz od kapitana na koniec rejsu voucher o wartości zależnej od Twoich działań. Jeżeli masz trochę czasu i umiejętności, które pozowlą Ci wziąć udział w jesiennych/zimowych remontach – również możemy rozliczyć Twoje działania w formie voucherów, których wysokość będzie zależna od przepracowanej liczby godzin i zrealizowanych zadań.
O szczegóły zapytaj stałą załogę w czasie rejsu lub skontaktuj się z nami.
Kody rabatowe łączą się ze wszystkimi innymi rabatami, ale minimalna możliwa końcowa kwota to 85% ceny bazowej rejsu.
Zniżki dla osób posiadających patenty żeglarskie
Za to, że macie już wiedzę i doświadczenie, i chcecie się bardziej zaangażować w przebieg rejsu
3-5% – załoga szkolna
(mając co najmniej ŻJ)
7-12% – załoga stała
(mając co najmniej JSM i STCW)
Dla osób chcących wziąć udział w jednym z naszych rejsów i obniżyć sobie końcową kwotę, proponujemy zgłoszenie się na listę załogi. Na każdym rejsie tylko jedna osoba może zostać dopisana do listy załogi stałej, a dwie kolejne – załogi szkolnej. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Rabat realizujemy w formie zwrotu części wpłaconej kwoty w przeciągu tygodnia od zakończenia danego rejsu. Warunkiem jego uzyskania (poza posiadanymi odpowiednimi stopniami żeglarskimi) jest zrealizowanie przydzielonych obowiązków, z którymi można się zapoznać poniżej.
Uwaga: zniżki te obowiązują tylko na niektórych z rejsów – poszukaj więc wzmianki o tym w ich opisie.
Zniżki te łączą się ze wszystkimi innymi rabatami, ale minimalna możliwa końcowa kwota to 85% ceny bazowej rejsu.
ZAŁOGA SZKOLNA
→ zgłoszenie chęci jednorazowego wpisania na listę załogi szkolnej podczas zapisywania się na rejs jako jedna z dwóch pierwszych osób
→ posiadanie patentu co najmniej żeglarza jachtowego lub jego ekwiwalentu
→ wypełnienie w czasie rejsu co najmniej pięciu obowiązków z listy poniżej dla zniżki 3%
→ wypełnienie w czasie rejsu co najmniej ośmiu obowiązków z listy poniżej dla zniżki 5% – opcja dostępna wyłącznie wtedy, gdy na rejs zapisze się tylko jedna zainteresowana tą zniżką osoba lub druga zrezygnuje w trakcie rejsu
→ każdy z obowiązków na poniższej liście oceniany jest zerojedynkowo
→ o wypełnieniu lub nie każdego z obowiązków decyduje kapitan na koniec rejsu
→ wypracowany zwrot 3% lub 5% ceny bazowej rejsu zostanie w przeciągu tygodnia od zakończenia rejsu przelany na konto, z którego dokonywano płatności za rejs
→ jeżeli przy zapisie na rejs wykorzystane zostały również inne zniżki/kody rabatowe, zastrzegamy sobie prawo do zmniejszenia wypracowanego zwrotu tak, aby ostateczny koszt rejsu nie był mniejszy niż 85% ceny bazowej
1. Przypilnowanie zgodnego z wytycznymi kapitana klaru wszystkich (pracujących i wolnych) lin na jachcie oraz zarobienie końcówek, jeśli tego wymagają.
2. Dopilnowanie utrzymania przez resztę załogi czystości pokładu w czasie rejsu lub wyszorowanie go dokładnie samemu na koniec.
3. Utrzymanie czystości i dobrej kondycji pontonu desantowego w trakcie trwania całego rejsu.
4. Umycie lodówki i zamrażarki kambuzowej ostatniego dnia rejsu.
5. Odkurzenie całej przestrzeni jachtu pod gretingami minimum raz w trakcie trwania rejsu.
6. Wypompowanie zęz przedziałów dziobowych wyposażonych w wyłącznie ręczne pompy minimum raz w trakcie trwania rejsu.
7. Dopilnowanie umycia lub umycie samodzielne wszystkich okien i luków na jachcie w taki sposób, aby na koniec rejsu były przejrzyste i bez smug.
8. Dopilnowanie czystości kuchenki w czasie rejsu lub samodzielne wyczyszczenie stanowiska gotowania po jego zakończeniu.
9. Dopilnowanie czystości zlewu w trakcie trwania rejsu lub samodzielne wyszorowanie ostatniego dnia.
10. Dopilnwanie zebrania w jednym worku i przeliczenie całej pościeli używanej w czasie rejsu przez resztę załogi, zostawiając na worku opisaną kartkę z ilościami.
ZAŁOGA SZKOLNA
→ zgłoszenie chęci jednorazowego wpisania na listę załogi stałej podczas zapisywania się jako pierwsza osoba na dany rejs
→ posiadanie patentu co najmniej JSM lub jego ekwiwalentu oraz certyfikatu STCW Basic Safety Training
→ wypełnienie w czasie rejsu co najmniej pięciu obowiązków z listy poniżej dla zniżki 7%
→ po wypełnieniu minimum pięciu obowiązków, każdy kolejny zwiększa zniżkę o dodatkowy 1%
→ każdy z obowiązków na poniższej liście oceniany jest zerojedynkowo
→ o wypełnieniu lub nie każdego z obowiązków decyduje kapitan na koniec rejsu
→ wypracowany zwrot 7-12% ceny bazowej rejsu zostanie w przeciągu tygodnia od zakończenia rejsu przelany na konto, z którego dokonywano płatności za rejs
→ jeżeli przy zapisie na rejs wykorzystane zostały również inne zniżki/kody rabatowe, zastrzegamy sobie prawo do zmniejszenia wypracowanego zwrotu tak, aby ostateczny koszt rejsu nie był mniejszy niż 85% ceny bazowej
→ deklaracja chęci płynięcia jako załoga stała, potwierdzona przez organizatora, jest równocześnie deklaracją wypełnienia obowiązku nr 10 z listy poniżej, czyli wzięcia na siebie odpowiedzialności za jedno ze stanowisk w rozkładzie alarmowym obowiązującym na burcie danego jachtu, jeżeli zaistnieje w czasie rejsu wymagająca tego sytuacja
1. Utrzymanie klaru na żaglach w czasie rejsu, przypilnowanie aby na koniec były oczyszczone z soli, osuszone, skralowane zgodnie z dobrą praktyką i zabezpieczone.
2. Wzięcie na siebie odpowiedzialności za silnik pontonu desantowego, jeżeli będzie użytkowany w danym rejsie – przejęcie na początku instrukcji prawidłowej eksploatacji od kapitana, i na koniec, przed wyokrętowaniem, zdanie mu silnika w takim samym stanie wraz z wszystkimi informacjami na temat jego pracy w czasie całego rejsu.
3. Wzięcie na siebie odpowiedzialności za zewnętrzny generator, jeżeli będzie użytkowany w danym rejsie – przejęcie na początku instrukcji prawidłowej eksploatacji od kapitana, i na koniec, przed wyokrętowaniem, zdanie mu generatora w takim samym stanie wraz z wszystkimi informacjami na temat jego pracy w czasie całego rejsu.
4. Wzięcie odpowiedzialności za stan ratunkowych kamizelek pneumatycznych, ich prawidłową eksploatację i przechowywanie przez resztę załogi, oraz rozliczenie ich ilości i stanu z kapitanem w ostatnim dniu rejsu.
5. Uzupełnianie prawidłowo i na bieżąco wpisów w elektronicznych dziennikach technicznych i nawigacyjnych jachtu podczas trwania całego rejsu.
6. Zorganizowanie załogi do umycia zęz gorącą wodą, wodą pod ciśnieniem i dedykowanym płynem na koniec rejsu lub zrobienie tego samodzielnie tak, aby były w co najmniej takim samym stanie jak w dniu zaokrętowania.
7. Przed każdym wyjściem z portu lub podniesieniem kotwicy przypilnowanie prawidłowego sztaunku we wszystkich przestrzeniach wspólnych jachtu – na pokładzie, w kambuzie, sterówce i mesie.
8. Dowodzenie załogą na pokładzie w czasie akcji manewrowych (przy żaglach, kotwicy, w porcie).
9. ???
10. Wpisanie na oficjalną listę załogi stałej danego rejsu wraz z obowiązkami i odpowiedzialnością, która za tym idzie – w szczególności pomocą kapitanowi w nadzorowaniu i tłumieniu sytuacji kryzysowych oraz, w razie konieczności, wypełnienie przypisanych swojemu stanowisku zadań wyszczególnionych w rozkładzie alarmowych dostępnym na burcie każdego z jachtów.
Jeżeli nie posiadasz wymaganych przez nas patentów i certyfikatów, ale czujesz, że masz wystarczającą wiedzę i doświadczenie, aby wypełnić wszystkie obowiązki którejś z list – skontaktuj się z nami.