Ocean B
jacht ekspedycyjny na wody Arktyki

Stalowy charakter, sprawdzona konstrukcja, zbudowany do żeglugi po polarnych wodach.
Wielokrotnie prowadził wyprawy przez lód i fiordy Svalbardu.

Ocean B to stalowy jacht zaprojektowany do żeglugi w surowych warunkach Arktyki. Prosty, niezawodny i odporny – stworzony do pracy tam, gdzie liczy się odporność i samowystarczalność. Od lat stanowi zaplecze wypraw, badań i rejsów na Svalbardzie – od zachodnich fiordów po daleką północ archipelagu.

Ocean B – pewny partner w Arktyce
zaprojektowany do rejsów na daleką Północ

Ocean B to solidny jacht motorowo-żaglowy o stalowym kadłubie, zaprojektowany do bezpiecznej żeglugi w wymagających akwenach północy.

Jego konstrukcja łączy wytrzymałość i stabilność z funkcjonalnym zapleczem, które pozwala żyć i pracować z dala od cywilizacji.

Solidna, stalowa konstrukcja i polarne przystosowanie Ocean B gwarantują pewną żeglugę wśród gór lodowych i fiordów Scoresby Sund.
Przytulne, ogrzewane wnętrza Ocean B z wygodnymi kabinami i wspólną mesą sprawiają, że wyprawa na zaćmienie Słońca 2026 będzie komfortowa niezależnie od arktycznej pogody.
Na pokładzie Ocean B czekają ponton do eksploracji fiordów, wędki i lornetki – wszystko, by wyprawa na Grenlandię była pełna arktycznych odkryć

Niska nadbudówka i masywna linia kadłuba zapewniają stabilność w silnym wietrze i przy dużej fali, a mocny silnik Perkins pozwala utrzymać pełną kontrolę nawet w trudnych warunkach.

Sylwetka i kształt kadłub gwarantują stabilność nawet w ciężkiej pogodzie, a solidne wyposażenie pokładowe pozwala działać pewnie tam, gdzie kończy się infrastruktura portowa.

Z zewnątrz Ocean B wygląda surowo, ale jego funkcjonalność i wytrzymałość od lat sprawdzają się w praktyce – od naukowych ekspedycji po rejsy turystyczne po fiordach Svalbardu i dalekie wyprawy.

To jacht, który został stworzony, by służyć, chronić i doprowadzić załogę bezpiecznie do celu, bez względu na warunki.

Parametry techniczne – Ocean B
  • Bandera: niemiecka
  • Port macierzysty: Oldenburg
  • Rejestr: 1633 Brake
  • Znak wywoławczy: DDJO
  • MMSI: 211336220
  • Długość całkowita: 20,55 m
  • Szerokość: 5,00 m
  • Wyporność: 35 t
  • Zbiorniki paliwa: 1700 l
  • Zbiorniki wody: 1800 l
  • Rejon żeglugi: oceaniczna
  • Przy wietrze i fali: bez ograniczeń
  • Typ ożaglowania: slup
  • Powierzchnia ożaglowania: 120 m²
  • Rodzaj kadłuba: stalowy
  • Silnik: Perkins T6.3544(M)
  • Moc silnika: 164 kW

Zaplecze hotelowe
funkcjonalne wnętrze i komfort dla załogi

Pod pokładem Ocean B kryje przestrzeń zaprojektowaną z myślą o długich wyprawach arktycznych. Cztery kabiny trzyosobowe – w tym dwie rodzinne z podwójnymi kojami – pomieszczą łącznie 12 uczestników rejsu. Załoga stała korzysta z osobnej kabiny jedno- i dwuosobowej, co daje razem 16 koi na całym jachcie.

Wszystkie kabiny są wyłożone drewnem, dobrze wentylowane i ogrzewane dwoma niezależnymi systemami. Ciepła woda, pralka i cztery łazienki z prysznicami oraz elektrycznymi toaletami zapewniają komfort także podczas rejsów bez dostępu do portu.

Centralnym miejscem życia na pokładzie jest przestronna mesa z wygodnymi kanapami i dużym stołem, przy którym toczy się codzienne życie załogi. Kambuz został zaprojektowany z myślą o codziennym funkcjonowaniu w rejsach ekspedycyjnych – wyposażony w kuchenkę gazową, piekarnik, zamrażarki i lodówkę, pozwala przygotować posiłki nawet dla dużej załogi nawet. Na pokładzie przed sterówką znajduje się otwarta przestrzeń ładunkowo-rekreacyjna, a sama sterówka wyposażona jest w stolik i siedziska z widokiem na Arktykę przez okna.

Dzięki kompletnemu zapleczu elektrycznemu (12 V / 230 V również w morzu) oraz przemyślanemu układowi wnętrza, Ocean B oferuje wygodę i bezpieczeństwo, jakich oczekuje się od jachtu ekspedycyjnego działającego w rejonach polarnych.

Wnętrze wykonane z drewna, ogrzewane i dobrze izolowane – cztery kabiny dla gości oraz dwie dla załogi zapewniają wygodę podczas długich rejsów arktycznych.

PEŁEN KOMFORT
w warunkach polarnych

Przestronna część dzienna z dużym stołem i kanapami, w pełni wyposażony kambuz z piekarnikiem, lodówkami i zamrażarkami.

DUŻE WNĘTRZA
centrum życia

Pralka, ciepła woda, dwa systemy ogrzewania i stały dostęp do 12/230 V – Ocean B jest samowystarczalny nawet daleko od portów.

SAMOWYSTARCZALNOŚĆ
z dala od portów

Bezpieczeństwo
jacht do pracy na odległych bezdrożach

W Arktyce bezpieczeństwo to nie slogan — to podstawowa funkcja jachtu. Ocean B ma systemy, sprzęt i redundancję zaplanowane tak, żeby dać załodze realną przewagę tam, gdzie warunki są ostre i pomoc z zewnątrz zajmuje wiele godzin lub dni.

Odporność na kontakt z lodem i dryfujące krą – kadłub Ocean B daje realne poczucie bezpieczeństwa w arktycznych wodach.

WZMOCNIONY KADŁUB

Kluczowe systemy zdublowane, by jacht mógł działać nawet w razie awarii pojedynczego urządzenia.

NIEZALEŻNOŚĆ SYSTEMÓW

Wszystkie kluczowe układy są zabezpieczone przed zamarzaniem i korozją, co zapewnia pełną sprawność nawet w surowym klimacie Arktyki.

ODPORNY NA MRÓZ, SÓL I WILGOĆ

Solidny, stalowy kadłub o wzmocnionej strukturze to podstawa bezpieczeństwa Oceana B. Jacht jest odporny na kontakt z drobnymi krami i dryfującym lodem, a jego konstrukcja zapewnia stabilność nawet przy dużym obciążeniu i silnym wietrze. Dzięki temu jacht może bezpiecznie operować w rejonach, w których wiele jednostek napotyka ograniczenia.

Niezależność systemów to kolejny filar bezpieczeństwa. Dwa generatory prądotwórcze, zapasowe układy zasilania i rozbudowana instalacja 12/230 V pozwalają utrzymać pełną funkcjonalność jachtu nawet przy awarii pojedynczego podzespołu. Redundancja obejmuje także elektronikę nawigacyjną i systemy łączności, co w arktycznych rejonach daje realną pewność działania.

Każdy element techniczny został dostosowany do pracy w niskich temperaturach i wysokiej wilgotności. Instalacje są zabezpieczone przed zamarzaniem i korozją, a regularne serwisy i konserwacja zapewniają utrzymanie wysokich standardów bezpieczeństwa. 

Wszystkie systemy bezpieczeństwa i procedury operacyjne na jachcie są opisane w Safety Management System (SMS) opracowanym zgodnie z zasadami ISM Code oraz wymaganiami Kodeksu Polarnego. Wyposażenie ratunkowe i techniczne jednostki spełnia standardy określone dla żeglugi w obszarach polarnych, a jego stan jest kontrolowany i odnawiany przed każdym sezonem.

Podstawowe elementy wyposażenia bezpieczeństwa i ratunkowego
  • 20-osobowa oceaniczna tratwa ratunkowa
  • Kamizelki pneumatyczne 275 N z wąsami
  • Kombinezony ratunkowe SOLAS dla wszystkich osób na pokładzie
  • Dodatkowe relingi i zabezpieczenia przy masztach
  • Kilkanaście gaśnic do różnych zastosowań
  • 120 m łańcucha kotwicznego
  • Kilkuset metrów zapasowych lin
  • Dwa niezależne generatory prądotwórcze
  • EPIRB
  • Transponder AIS / SART
  • Komunikator satelitarny Garmin InReach
  • Internet satelitarny Starlink
  • Radio UKF z DSC (dual) oraz ręczne radiotelefony
  • Pistolety hukowe – środki odstraszania niedźwiedzi
  • Broń palna (ostra) – używana wyłącznie zgodnie z lokalnymi przepisami (Svalbard, Grenlandia)
  • Zestaw MOB z tyką, linką i rzutką
  • Zdublowane pompy zęzowe (elektryczne + ręczne)
  • Zaawansowany pakiet medyczny + wyposażone na Arkykę apteczki
  • Systemy detekcji pożaru i automatyczne alarmy

Uwaga: Lista ma charakter informacyjny. Wyposażenie jest kontrolowane, serwisowane i odnawiane zgodnie z procedurami bezpieczeństwa przed każdym sezonem. Elementy używane tylko na lądzie (np. broń) stosowane są wyłącznie w zgodzie z lokalnymi przepisami i przy zachowaniu zasad ochrony środowiska.

Niezależność i autonomia
samowystarczalność na każdej szerokości

Ocean B został zaprojektowany tak, by mógł funkcjonować przez wiele dni z dala od portów i infrastruktury. Systemy energii, wody i ogrzewania zapewniają pełną samowystarczalność, a zapasy paliwa i wody pozwalają na długie, wymagające etapy żeglugi w Arktyce – bez potrzeby odwiedzania cywilizacji.

2200 L

zbiorniki paliwa

1700 L

woda słodka

< 20 dni

autonomia

2000 Mm

zasięg żeglugi

Poza podstawowymi zbiornikami na wodę słodką mającymi 1700L wozimy dodatkowe, rozmieszczane na pokładzie w razie potrzeby, mogące pomieścić dodatkowe 1500L. Zbiorniki paliwa i wody zapewniają niezależność, która w rejonach polarnych staje się kluczowa.

Przy zachowaniu umiarkowanego reżimu, Ocean B może utrzymać pełną funkcjonalność nawet przez trzy tygodnie bez kontaktu z portem. W praktyce oznacza to możliwość realizowania długich etapów żeglugi po Svalbardzie czy Grenlandii, gdzie dostęp do infrastruktury jest ograniczony lub nie istnieje.

7.5 w

średnia prędkość

6

źródeł energii

600 Ah

hotel

2

zestawy RIB

Zasilanie zapewniają sześć niezależnych źródeł energii: panele słoneczne, prądnica wiatrowa, dwa generatory, alternator silnika oraz możliwość zasilania z kei.

Energia magazynowana jest w pakietach akumulatorów o łącznej pojemności 600 Ah, co pozwala zasilać urządzenia hotelowe i systemy pokładowe także w czasie postoju na kotwicy i długich przelotów na samych żaglach.

Ponton ze sztywnym dnem i z silnikiem o mocy 15 KM, opuszczany wyciągarkami, umożliwia bezpieczny desant na brzeg, co zwiększa samowystarczalność podczas ekspedycji. Dodatkowo na pokładzie wozimy dodatkowy silnik przyczepny oraz drugi, zapasowy ponton. 

Nawigacja i łączność
pewność w każdych warunkach

W arktycznej żegludze precyzja i komunikacja to podstawa bezpieczeństwa. Ocean B jest wyposażony w systemy, które pozwalają prowadzić nawigację w rejonach o słabym zasięgu i w trudnych warunkach pogodowych, utrzymując kontakt z lądem niezależnie od sytuacji.

Ciągły podgląd ruchu jednostek i obiektów w pobliżu.
RADAR I AIS
sprawdzone technologie
Dokładna pozycja i trasy nawet poza zasięgiem sieci.
GPS I PLOTERY
zdublowane
Dwa różne systemy łączności satelitarnej zapewniają stały kontakt z lądem w prawie każdych warunkach.
ŁĄCZNOŚĆ 
na całym świecie

Na pokładzie Oceana B zainstalowane są dwa niezależne systemy nawigacyjne – z oddzielnymi odbiornikami GPS, ploterami i radarem, co pozwala prowadzić jacht nawet w przypadku awarii jednej z instalacji.
AIS klasy A zapewnia widoczność jednostki dla statków handlowych i instytucji ratowniczych, a echosonda i log dają pełną kontrolę nad warunkami hydrograficznymi.

W zakresie łączności jacht posiada radiostację UKF z DSC i funkcją dual watch, ręczne radiotelefony VHF oraz komunikator Garmin InReach do wymiany krótkich wiadomości. Stały kontakt z zespołem na lądzie umożliwia system Starlink, zapewniający łączność internetową w rejonach, gdzie inne technologie przestają działać.

Całość uzupełnia pełne zasilanie awaryjne – dzięki któremu systemy nawigacyjne i łącznościowe działają także przy całkowitym zaniku napięcia głównego.

Plan wnętrza jachtu
zaprojektowany z myślą o codziennym życiu na morzu

Jacht zaprojektowany został do zakwaterowania 16 osób, ale ze względu na potrzebę przestrzeni i komfortu zabieramy grupy do 12 osób oraz załogę stałą. Ma on cztery trzyosobowe kabiny (w tym dwie rodzinne, z podwójną koją) oraz dodatkowe małe kabiny dla stałej załogi.

Galeria zdjęć jachtu
z wypraw w Arktykę i rejsów po Svalbardzie

Pytania i odpowiedzi
o jachcie i żegludze arktycznej na Oceanie B

Tak. Jacht został zaprojektowany do żeglugi w rejonach polarnych – ma stalowy kadłub, wzmocnioną konstrukcję i wyposażenie zgodne z wymaganiami Kodeksu Polarnego IMO.

Dzięki dużym zbiornikom paliwa i wody, sześciu źródłom energii i pełnemu zapleczu hotelowemu, autonomia jachtu sięga nawet 20 dni w warunkach arktycznych.

Tak. System centralnego ogrzewania i wentylacji utrzymuje stałą temperaturę wewnątrz, a ciepła woda jest dostępna przez cały czas rejsu – także w morzu.

Tak. Jacht ma instalację 12 V i 230 V działającą również w morzu, a system Starlink zapewnia stabilny Internet satelitarny w rejonach Svalbardu i Grenlandii.

Jacht posiada tratwę ratunkową, kombinezony SOLAS, kamizelki pneumatyczne, EPIRB, AIS/SART, komunikator Garmin InReach oraz terminal satelitarny.

Wyposażenie jest regularnie kontrolowane i odnawiane przed każdym sezonem.

Tak. Na pokładzie są dwa pontony – główny RIB z silnikiem 15 KM opuszczany na wyciągarkach i zapasowy ponton 10 KM.

Umożliwiają desant w miejscach, do których nie dopływają inne jednostki.

Poznaj wszystkie nasze jachty

Zobacz, czym się różnią i wybierz jednostkę idealną dla siebie

Sprawdź harmonogram rejsów i wypraw Oceana B

W sezonie 2026 czeka Norwegia, Svalbard i Grenlandia Wschodnia