Cena bazowa rejsu
dla indywidualnego uczestnika rejsu turystycznego
Zawarte w cenie rejsu
- Opieka doświadczonego kapitana
- Minimum dwuosobowa załoga stała
- Miejsce na wyprawowym jachcie w kabinie 2-, 3- lub 4-osobowej
- Prowiant do przygotowywania posiłków i gaz
- Koszty paliwa i portów na trasie
- Prześcieradło, poduszka, poszewka na poduszkę, koc
- Korzystanie z naszego wspólnego sprzętu
- Dostęp do WiFi – limitowany gościnny pakiet danych
- Sprzęt ochrony osobistej
- Broń palna – tylko na Svalbardzie i Grenlandii Wschodniej
- Pozwolenia na żeglugę i desant – tylko na Svalbardzie i Grenlandii
- Ubezpieczenie NNW
- Podstawowe szkolenie żeglarskie – dla chętnych
Dodatkowe koszty
- Dojazd do portu zaokrętowania i powrót z portu wyokrętowania
- Obowiązkowe indywidualne ubezpieczenie od kosztów ratownictwa
- Indywidualne ubezpieczenie uczestnika
- Opcjonalne posiłki w kawiarniach/restauracjach
- Wejście do galerii, muzeów itp.
- Napoje alkoholowe
- Dostęp do WiFi ponad pakiet gościnny
Szczegółowe informacje
czyli za co dokładnie płacisz kupując rejs
Na czas rejsu wszyscy są zakwaterowani w 2-, 3- lub 4- osobowych kabinach. Są też większe pomieszczenia ogólne, jak mesa i kambuz. Zawsze jest dostęp do łazienki z prysznicem, bieżącej wody, a cała część mieszkalna jest ogrzewana. Jest też szereg dodatkowych udogodnień – jak gniazdka 12V i 230V dostępne również w morzu, Internet satelitarny czy duży zewnętrzny pokład z ławkami.
Szczegóły zależą od jachtu, na którym popłyniesz – tutaj możesz sprawdzić więcej informacji na ten temat.
Całość kosztów paliwa i portów jest zawsze po naszej stronie. Głównym celem jest zrealizowanie wstępnych założeń danego rejsu, dopłynięcie do końcowego portu na czas, nie oszczędzając na np. ogrzewaniu i nie skracając trasy o jakieś ciekawe miejsca tylko dlatego, że niepomyślna sytuacja wiatrowa wymagałaby od nas zużycia dużych ilości paliwa. Wszystkie problemy tego typu są wyłącznie po stronie kapitana, i nikt inny z załogi nie musi się tym przejmować.
Na jachtach mamy do dyspozycji ponton, raczki, wędki, zewnętrzną kuchenkę do grillowania ryb – każdy uczestnik może w całości z tego sprzętu korzystać.
Do indywidualnego ustalenia, zależnego od akwenu i czy znajduje się na danym jachcie w danym rejsie, jest np. sprzęt nurkowy czy canoe.
Każdy z gości dostaje dostęp do gościnnej pokładowej sieci WiFi, działającej w niemal każdym miejscu, które tylko obejmują satelity Starlink. Podstawowy darmowy pakiet to 100MB/dzień, co pozwala pozostanie w kontakcie z bliskimi przez całość trwania rejsu. Dodatkowe paczki GB można otrzymać od stałej załogi w trakcie rejsu, kosztują około 5eur/1GB w zależności od akwenu, na którym w danym momencie się znajdujemy.
W pakiecie podstawowym, czyli w ramach rejsu, każdy uczestnik otrzyma prześcieradło, poduszkę, poszewkę na poduszkę i koc.
W dodatkowym pakiecie, za niewielką opłatą związaną wyłącznie z kosztami pralni, możemy udostępnić także kołdrę, poszewkę na nią i ręcznik kąpielowy.
Możemy także udostępnić kołdrę, jeżeli przyjedzie się z własną poszewką na nią – jest ona dużo mniejsza od śpiwora i takie rozwiązanie na pewno ograniczy bagaż, pozostawiając miejsce na zabranie innych przydatnych rzeczy.
Oprócz kapitana, na każdym turystycznym rejsie obecna będzie jeszcze jedna osoba stałej załogi. Będzie ona pełniła przede wszystkim rolę nadzoru nad posiłkami i prowiantem oraz deckhanda. Głównym zadaniem będzie dbanie o jak najlepsze wykorzystanie produktów spożywczych, dostosowując menu do potrzeb danej załogi. Będzie pilnować, aby przez cały czas rejsu niczego nie zabrakło i nadzorować wachtę kambuzową.
Dodatkowo, w zależności od potrzeb danego rejsu, ta dodatkowa osoba pomaga pełnić wachty, dowodzi pracami na pokładzie w trakcie manewrów, operuje pontonem desantowym lub pełni funkcję ochroniarza przed niedźwiedziami na brzegu, gdy sytuacja tego wymaga.
W rejsach SKI & SAIL na pokładzie jachtu będą zawsze trzy osoby załogi stałej. Oprócz kapitana, również kuk i deckhand do pomocy w nawigacji, manewrach i operowania pontonem desantowym. Dzięki temu goście w ogóle nie muszą się przejmować gotowaniem, zmywaniem i prowiantem, a wszystko będzie na nich czekało o ustalonych wspólnie w czasie rejsu godzinach.
W momencie rozpoczęcia rejsu na jachcie będzie się znajdował już cały prowiant przeznaczony na etap. Będzie on zależał między innymi od ilości osób i indywidualnych preferencji, jeśli zostaną zgłoszone odpowiednio wcześnie. Weźmiemy też oczywiście pod uwagę różne zdrowotne aspekty i wykluczenia. Po zaokrętowaniu załoga dostanie dokładną listę z informacją, co mają do dyspozycji i przykładowym menu, które mogą w bardzo prosty sposób przygotować – ale już od Was będzie ostatecznie zależało, jak wykorzystacie produkty. Całością kambuza nadzorować będzie jeden z członków stałej załogi, podpowiadając i sugerując, jak najlepiej wykorzystać dostępne produkty i pilnując, żeby niczego nie zabrało przez cały czas trwania rejsu.
Na naszych rejsach nie chcemy, żebyście tracili czas na zakupy i byli ograniczeni wyłącznie do lokalnych produktów i cen – większość prowiantu płynie z nami z Polski. Nie należy się jednak obawiać, że czegoś braknie i głód zajrzy w oczy – wszystkie jachty mają na pokładzie zaprowiantowanie na długie miesiące wypraw, z których w sytuacji koniecznej można będzie skorzystać.
W rejsach SKI & SAIL na pokładzie znajduje się kuk, który zadba o wszelkie posiłki, w których przygotowywaniu goście nie będą musieli brać udziało. Załoga stała wszystkim się zajmie, a posiłki będą czekać już gotowe jak tylko wrócicie ze stoku.
Każdą osobę w trakcie jej pobytu na jachcie obejmuje podstawowe ubezpieczenie NNW. Do samodzielnego wykupienia pozostaje indywidualne ubezpieczenie uczestnika.
Dodatkowo na rejsach arktycznych, ze względu na większe ryzyko, konieczne jest indywidualne ubezpieczenie od kosztów ratownictwa – pomożemy je zorganizować, to koszt ca 250 zł/tydzień.
Nieodzowną częścią uroku odległych miejsc, które odwiedzamy, jest poznanie ich historii, skosztowanie lokalnych specjałów czy wybrania się na kilkugodzinną zorganizowaną wycieczkę niedostępną w innych miejscach, np. psimi zaprzęgami. Wszystkie te rzeczy traktujemy jako wykraczające poza bazową cenę rejsu, a więc trzeba będzie sobie indywidualnie to sfinansować. Zapewniamy jednak, że jeśli tylko będzie chęć na podobne atrakcje, to wygospodarujemy na nie czas w trakcie rejsu.
Kolejnymi nieobjętymi ceną bazową dodatkami są alkohole. Pozostają one do indywidualnego zakupu przez uczestnika, który będzie mieć na to ochotę. Panujące na pokładzie surowe zasady odnośnie spożycia trunków w morzu, związane z bezpieczeństwem, nie wykluczają go jednak całkowicie – bo któż płynąc na Arktykę nie pokusi się o szklaneczkę whisky z lodem prosto z lodowca?
Na Svalbardzie i dużej części Grenlandii realnym zagrożeniem jest spotkanie z niedźwiedziem polarnym i trzeba się na taką sytuację przygotować. Czasem posiadania broni wymagają przepisy, czasem jedynie zdrowy rozsądek. W jednej i drugiej sytuacji zagrożenia nie wolno bagatelizować, bo bezpieczeństwo rejsu i uczestników jest zawsze najwyższym priorytetem.
Na rejsach w rejonach z takim ryzykiem zawsze będzie osoba z odpowiednim przeszkoleniem i bronią, bez której nie ma możliwości desantować się na brzeg ze względów bezpieczeństwa.
Zniżki dla stałych klientów indywidualnych
Za to, że wracacie na kolejne rejsy z nami
5% – drugi rejs z nami
7% – trzeci rejs z nami
10% – czwarty i kolejny rejs z nam
UWAGA: rabaty dla stałych klientów łączą się z rabatami dla osób posiadających patenty żeglarskie lub STCW, ale minimalna możliwa cena to 85% ceny bazowej rejsu.