OC-A/24/24 i OC-B/22/24

POWRÓT NA BAŁTYK

Bergen – Szczecin

OC-A/24/24 i OC-B/22/24
POWRÓT NA BAŁTYK
Bergen – Szczecin

Późna jesień na morzu, siekący lodowaty wiatr, zamarzające od fal liny na pokładzie, ale wachta pełniona z ogrzewanej, zamkniętej sterówki – czy może być lepsze połączenie? Szlak kończący tegoroczny sezon na dalekiej północy, wiodący przez trzy morza – Norweskie, Północne i Bałtyckie – daje możliwość zdobycia stażu na wodach pływowych oraz na jednostce o długości ponad 20m, a także wiedzy od doświadczonej w żegludze stałej załogi oraz poznania zaawansowanych instalacji statkowych i systemów nawigacyjnych na dużym, wyprawowym jachcie.

Szereg wyzwań nawigacyjnych na trasie!

Południowa Norwegia jesienną porą – świeżo zamarznięta tafla lodu jest w fiordach codziennością. Sztormowy Skagerrak, nie mający zbyt wielu miejsc, w których można się bezpiecznie schronić. Cieśniny duńskie – słynne z intensywnego ruchu statków o każdej porze dnia i nocy. To miejsce, gdzie nawet na chwilę nie można stracić czujności. 

Na całej trasie czeka nas mnóstwo kluczenia pomiędzy skałami i wysepkami, spory ruch statków w strefie przybrzeżnej, i lawirowanie między sieciami. W nagrodę dostaniemy niepowtarzalne widoki powoli układającej się do zimowego snu Norwegii – pomalowane na jesienne złoto stoki wysokich gór schodzące do morza; rozległe puste przestrzenie, czyste powietrze i rozgwieżdżone niebo; zwierzęta szukające miejsca na bezpieczny sen zimowy.

Zaokrętowanie

06.10.2024 w Bergen

Wyokrętowanie

14.10.2024 w Szczecinie

Długość rejsu

8 nocy

Szacowany dystans

600 Mm

Jachty

SY Ocean A i MSY Ocean B

Charakter rejsu

żeglarski, stażowo-szkoleniowy

Język na pokładzie

polski, angielski, niemiecki

Cena

1050 €

Podana kwota jest ceną końcową rejsu. Jedyne dodatkowe koszty to dojazd i ubezpieczenie.

Szczegóły ceny i rabaty dla stałych klientów – TUTAJ.

Opis rejsu

Fiordy południowej norwegii

Początek rejsu będzie rekreacyjny. Wypływając z Bergen w stronę Stavanger i Lysefjordu, pożeglujemy pod osłoną wysp i fiordów. To całe mnóstwo niezwykłych zakamarków. Mimo, że czasu nie ma wiele i nie będzie sobie można pozwolić na zbyt dużo postojów w okolicy, to celowo wybierzemy trasę z najpiękniejszymi widokami, żeby z pokładu jachtów móc cieszyć się otaczającą jesienną aurą krajobrazów i niezwykłą ciszą, która opanowuje zawsze Norwegię po zakończeniu sezonu turystycznego.

Skagerrak

Dalej trasa biegnie przez cieśniny Kattegat i Skagerrak, akweny sztormowe szczególnie o tej porze roku.  Miejsca godne oceanicznego jachtu, wymagające wprawionych sterników, gdzie duże fale często łamią swoje grzywy, a efektywna żegluga wymaga współpracy całej załogi, gotowej stawić się na każdy alarm manewrowy do żagli, nawet po wyrwaniu w środku nocy ze wspaniałego snu. To tutaj mieszają się na otwartej przestrzeni wody Morza Północnego i Bałtyckiego.

Czytaj więcej

Cieśniny duńskie

Ostatnią niemałą przeszkodą na trasie są duńskie cieśniny, Sund i Wielki Bełt. To gratka dla nawigatorów, którzy sprostać muszą gigantycznemu ruchu statków, promów i setek jednostek napływających z każdej strony, przy jednoczesnym pilnowaniu pozostałych przeszkód nawigacyjnych oraz płycizn. Tutaj załoga nie odpocznie, ponieważ przejście przez cały ten zatłoczony akwen będzie wymagało mnóstwa pracy na pokładzie, częstego manewrowania kursem oraz prędkością jachtu, a tym samym ustawieniem oraz powierzchnią niesionego ożaglowania.  

Czytaj więcej

Ocean A i Ocean B

Płyniemy wygodnymi, przystosowanymi do dalekich arktycznych wypraw jachtami o długości całkowitej przekraczającej 20m. Obydwie jednostki zapewniają załodze komfort i bezpieczeństwo nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Ocean A jako jeden z zaledwie kilku polskich jachtów żaglowych posiada klasę lodową i pływał dotąd najwięcej po Grenlandii, a Ocean B jest weteranem rejsów po Svalbardzie, gdzie wraca co sezon od kilku lat.

Czytaj więcej